piątek, 8 czerwca 2018

Dlaczego warto zacząć biegać? - 10 lat pięknej historii!

Nie mam w zwyczaju pisać na zamówienie, jak zapewne mieliście się okazję przekonać wolę jak teksty powstają z "natchnienia" nagle, ale cóż... Czasem trzeba złamać swoje ideały ;) Na prośbę mojego biegowego (i nie tylko) kolegi Piotra, który biegając rozkręca również piękną inicjatywę, powstanie tekst mający zachęcić laików do tego równie pięknego sportu. Dodatkowo, nie da się ukryć - stuknęło mi właśnie 10 lat. Wszystkich chętnych zapraszam do lektury, która przeniesie Was w niesamowity, biegowy świat!

Na początku kilka słów o mojej biegowej historii, później przejdę do plusów jakie według mnie daje nam ten sport. 

Dawno, dawno temu... za siedmioma górami, za siedmioma lasami... grałem sobie w szachy w Krakowskim Klubie Szachistów. Podczas decydującej partii, która miała mi dać (już całkiem przyzwoitą) III kategorię szachową, niestety (albo stety) podstawiłem wieżę. Będąc lekko zawstydzony tym wydarzeniem, przez miesiąc nie chodziłem na zajęcia i tak jakoś ta przygoda się zakończyła. Dzięki cioci Luli trafiłem na pierwszy trening BnO, nie da się ukryć, że przez pierwszy rok na zajęcia chodziłem "za karę". Później jednak na pierwszych zawodach już w 2009 roku wygrałem największy jak dotąd puchar. I dziecko, łase na takie rzeczy, jakoś się zainteresowało ;)

I tak też zostało, pierwsze lata to gubienie kilogramów i nauka orientacji. Później przyszedł czas dużo uczących sukcesów i (jeszcze więcej uczących) sportowych niepowodzeń. Zwiedzanie zakątków Polski i Europy, poznawanie nowych ludzi, nauka organizacji zawodów i wiele więcej! Kilka foteczek:







Obecnie sport to moja pasja, z dużą radością realizuję się jako działacz i spełniam ukryte marzenie z dzieciństwa o zostaniu komentatorem sportowym ;) Cel Igrzyska Olimpijskie 2040! Cieszę się również każdą chwilą spędzoną w lesie i na asfalcie, cudownie jest być zdrowym i móc biegać, spędzając w ten sposób czas z biegowymi znajomymi. A to dopiero pierwsze 10 lat... Dwa lata temu organizowałem pierwszy Wawel i pomału uczyłem się jak to wygląda. Ciekawe co jeszcze zostanie napisane w tej pięknej książce!

Przejdźmy może do pytania z tytułu - dlaczego warto zacząć biegać? Postaram się podać kilka powodów!

Znajomi

Spędzanie czasu ze znajomymi i budowanie różnorakich relacji jest niewątpliwie cennym doświadczeniem. Na bieganie możesz umówić się z kolegą lub koleżanką. Kilometry mijają szybciej przy ciekawej rozmowie ;)





Zdrowie

Wszyscy chcielibyśmy być zdrowsi, a niewątpliwie ruch to zdrowie! Warto pomyśleć o rozsądnej diecie i wysiłku fizycznym!


Pasja

Pasja to coś co napędza nas każdego dnia. Życie z pasją jest jakby bardziej kolorowe. Na zawodach sportowych zawsze można spotkać wiele uśmiechniętych twarzy. I o to chodzi!


Wysiłek

Wysiłek to coś co pozytywnie wpływa nie tylko na nasze zdrowie, ale także na samopoczucie. Uczy pokory, hartuje! Jak to powiedział Piotrek pod koniec naszego ostatniego treningu: "Jakby taki Sebix przeleciał taką piętnastkę w takim tempie to by się dwa razy zastanowił czy robić burdy na stadionach" ;)


Rywalizacja

Nie ma to jak ZDROWA, sportowa rywalizacja oparta na zasadach fair play i szacunku do przeciwników. Na zawodach możemy również rywalizować sami ze sobą i w ten sposób doskonale się samorealizować.


Przyroda

Bieganie to również możliwość spędzenia czasu na świeżym powietrzu, poznawania nowych zakątków świata i atrakcji przyrodniczych. Szczególnie podczas biegów górskich i biegów na orientację można pełną piersią cieszyć się cudowną naturą!







Kto jeszcze się zastanawia, czy warto ubrać buty i pójść pobiegać ;) ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz